Kampanjer för Destination Östersund

Den pågående pandemin drabbade handeln i Östersunds stadskärna hårt, och här har Destination Östersund haft ett viktigt uppdrag i att stötta. Man har tagit fram en mängd olika kampanjer, från att anlita lokala trubadurer som spelat “Musik i city” till att hjälpa riskgrupper med att få sina varor inköpta och hemkörda i “Shoppingakuten”. 
 
Listan på åtgärder kan göras lång, och gemensamt för allt är att vi på Nestorville fått nöjet att ta fram grafik – stillbild och rörligt – till sociala medier och allehanda trycksaker. 

Gultomten

Som ett led att få folk att handla lite mer hade Destination Östersund en idé om att “skippa julklappen och köp en påskklapp” istället.

Vi skapade då “Gultomten” som blev en lite kul hybrid av jul och påsk och gjorde en enkel animation av budskapet för att sticka ut och fånga uppmärksamheten i sociala medier.

Kampanjen snappades även upp av Malmö stad som vi fick göra en egen version av kampanjen för.

Shoppingakuten

Shoppingakuten var en insats för att hjälpa människor i riskgrupper med inköp och hemleverans av varor från stadskärnan till invånare i Östersunds kommun.

I samarbete med Diös, Berners och MStore satte man upp en pop up-butik i Kärnan och tog emot beställningar.

Vi tog fram det grafiska materialet för annonser, skyltar och som här en enkel animation för sociala medier.

Ett axplock av övriga kampanjer som körts under sommaren. Från fototävling till hemestertips och en kampanj för att samla in luncher till personalen på sjukhuset.

Kampanjerna går att se på facebooksidorna för Destination Östersund och Visit Östersund.
Se även mer på visitostersund.se och destinationostersund.se – två hemsidor som vi designat.