Prio och Berndtssons blir Printson

I november slog Prio Digitaltryckeri och Berndtssons sina påsar samman och bildade det nya Printson.
Självklart behövdes en logotype och en grafisk profil, och det var ett uppdrag vi mer än gärna gav oss i kast med.
 
Vi utgick från kärnan i deras verksamhet som är tryck – och landade i den minsta beståndsdelen som är färg. Logotypen blev därför en lek med färgklickar i tre olika fria former.  Resultatet blev en väldigt lekfull och välkomnande logotype.
 
För att behålla lite koppling till Berndtssons och Prio behöll vi den gröna färgen som Prio varit förknippade med, och orange som var Berndtssons profilfärg och kompletterade dessa med en tredje ny turkosblå färg.
Spela videoklipp
I samand med lanseringen av det nya företaget tog vi fram en animerad version av logotypen som visar hur Berndtssons och Prio “går samman” och bildar Printson. Den korta filmen användes i sociala medier.