Ny reklambyrå för World Cup Biathlon!

Nestorville är ny partner och leverantör av all grafisk kommunikation till världscupen i skidskytte i Östersund! Ett evenemang som förhoppningsvis kommer att kunna genomföras 3-6 december i år till glädje för både östersundare, tillresta och skidskyttefans världen över.
 
Ny är dock en sanning med viss modifikation då Anders har haft både ett och två fingrar med i spelet tidigare. Från det prisade grafiska manéret för VM 2008 och den grafiska formen på Östersunds numera välkända snöhjärta i logotypen, ända fram till det grafiska manéret inför VM 2019. Med idrottstermer handlar det alltså snarare om en comeback.
 
Välkommen tillbaka hem säger vi till World Cup Östersund. Nu åker vi!
Ära också de som äras bör. Idén till snöhjärtat, som även blivit symbolen för Östersund, föddes av Kjell Lundberg och Thomas Boström på Syre reklambyrå. Anders stod enbart för det grafiska hantverket. Här har snöhjärtat i sin orginalkristallform fått en touch av guld inför årets tävlingar. För det är väl guld vi siktar på?

World Cup Biathlon Östersund 2020

Först ut blev en liten översyn och uppdatering av det grafiska anslaget inför 2020.
Work in progress som kommer att börja rullas ut under hösten.