I början av sommaren släppte Jämtlands Bryggeri sin allra första öl på burk – Huldra – och nu kommer nästa släpp.
I september landar inte mindre än två nyheter i Systembolagets hyllor, en på flaska och en på burk. Säg hej till Troll och Oktoberfest!
Troll, som släpps den 5 september och Jämtlands bryggeris andra öl på burk och en härlig uppföljare till Huldra; en krispig och fräsch Cold IPA. En förhållandevis ny ölstil och ett passande tillskott till sortimentet.
Några dagar innan, 1 september, släpps Oktoberfest som är en mellanmörk lager och ett säsongsöl som passar utmärkt nu till hösten.
Vi på Nestorville är vi som vanligt glada över det fina förtroende vi fått att ta fram designen på både burkar och flaskor.
Huldra som släpptes tidigare i sommar är Jämtlands Bryggeris första öl på burk.
Foton: Sandra Lee Pettersson
Etikettdesign - bland det roligaste vi vet!
Troll och Oktoberfest är de senaste i raden av etikettdesigner för Jämtlands Bryggeri. Tidigare har vi designat Jämtlands Weiss President, Jämtlands Jubileums IPA, Jämtlands 1996, Jämtlands Pale Ale, Jämtlands Dubbel IPA, Jämtlands Coffee Stout, Jämtlands Mango IPA, Jämtlands Dry Hop Helles, Jämtlands APA, Jämtlands Ekologiska Pilsner samt JB:s första burköl Huldra.
Förutom etiketter till flaskorna tar vi även fram diverse marknadsföringsmaterial, som t.ex. foldrar, flyers, banderoller, vepor, bordspratare och kläder.